RP-1™ или RP-X™ състезателни накладки: кои да изберете?

RP-1™ или RP-X™ състезателни накладки: кои да изберете?

Двата нови модела рейсингови накладки на EBC Brakes Racing, RP-1™ и RP-X™, предлагат коренно различни характеристики, които позволяват на пилота да приспособи усещането на спрямо личните си предпочитания. Кои трябва да изберете вие?

В тази статия ще изясним разликите между материалите на двата типа накладки, за да можете да на направите добре информиран избор спрямо вашият автомобил и какъв тип спирачен пърформанс предпочитате от спирачната система.

лого

RP-1™

RP-1™ произвеждат изключително стабилен коефициент на триене от 0.45mu, което ги прави отличен избор дори за най-изискващите автомобили. За разлика от други рейсингови материали на пазара, RP-1™ придават плавно усещане на педала при всяко спиране. По-ниските нива на триене на RP-1™ позволяват по-голямо натоварване на педала дори и при автомобили със заводски серво усилвател на спирачките (напр. Mk 7 VW Golf GTI, BMW M серии, Audi RS модели и др.). При тези автомобили RP-1™ донякъде канселира ефекта на усилвателя, предоставяйки по-прогресивно и плавно спиране на пистата.

банер

При някои по-модерни автомобили придават усещането, че колата спира при най-лекото докосване на педала, което оставя впечатление за "добри спирачки" у средностатистическия шофьор. Опитните пилоти знаят, че тази рязка реакция е нежелателна и дори неприемлива за плавно рейсингово шофиране на високи скорости. RP-1™ изисква среден натиск на педала и по-плавно спиране, което е препоръчително при по-високоскоростно пилотиране. RP-1™ са особено подходящи за автомобили без ABS система, които изискват по-гладка спирачна реакция.

банер

Много конкурентни спирачни комплекти (Big Brake Kits) на пазара използват спирачни системи със само един размер на буталото, което води до подобно рязко чувство при спиране, когато са монтирани с по-големи спирачни дискове. Тези спирачни комплекти са удачни за пистови автомобили, но не са подходящи за улични коли. RP-1™ елиминира рязката реакция на спиране и предлага по-плавен вариант за спиране при улични коли.

лого

RP-X™

EBC Racing RP-X™ са накладки за висок пърформанс създадени специално за супер-мощни и тежки състезателни автомобили. RP-X™ имат изключително стабилен коефициент на триене от 0.55mu дори след 850 C, осигурявайки отличен пърформанс и при най-изискващите автомобили. RP-X™ предоставят по-високо триене от RP-1™ и позволяват по-леко натоварване на педала.

Ако имате опит с конкурентни рейсингови накладки (като Pagid RS29, Ferodo DS 1.11 и Endless ME20), RP-X™ предоставя подобни характеристики при спиране. По-високите нива на триене правят RP-X™ особено подходящи за автомобили без серво усилвател (напр. R35 Nissan GT-R и Porsche GT модели).

банер

Тези автомобили стоково предоставят спирачна система, която е по-плавна и прогресивна. За тях е предпочитаем по-агресивен материал като този на RP-X™, защото изисква оптимален натиск на спирачния педал. Допълнителната спирачна мощ на RP-X™ не е за сметка на изключителното усещане при спиране, защото материалът позволява лесното натискане на педала.

RP-X™ са подходящи и за рейсингови и пистови автомобили, които използват рейсингови цилиндри и стабилизиращи щанги, защото тези компоненти позволяват на пилота да регулира спирачното усилие спрямо по-агресивния материал на накладките.

Заключение

Изборът между RP-1™ и RP-X™ не опира до кой е "по-добрият" материал, след като и двата типа накладки предоставят подобни нива на триене и почти еднаква устойчивост. Изборът зависи от това кой вариант чувствате по-добре при спиране, както и от модификациите по спирачната система на автомобила ви. EBC Racing ви предоставя тези два уникални материала, за да може да изберете най-доброто спрямо вашите лични предпочитания и условия.

© 2020 EBC Brakes - ХЕЕД АУТО | Всички права запазени